Osäker



Är det bara jag som har svårt för att vara med på bild? Att man gärna drar till med någon ful pose när kameran är framme för att man inte känner sig bekväm? Ja det är kanske svårt att tro, jag som tar bilder på mig varje jäkla dag. Jag blir aldrig nöjd. Jag vrider och vänder på huvudet för att hitta en vinkel jag tycker ser okej ut. Men jag är alltid lika missnöjd och drar istället till med den legendariska pussmunnen som väldigt ofta får duga. 

På ett sätt måste jag såga att det är otroligt jobbigt att vara rädd för kameran. Det handlar mycket om självsäkerhet och självkänsla, något jag inte har så gott av. Så när ens kompisar eller någon annan ber en ställa sig framför linsen blir alltid leendet stelt och hjärtat börjar slå. Jag skulle nästan jämföra det med att någon ber mig ställa mig naken på scenen på skolavslutningen. Nejnejnej vad obekvämt det är. Ni förstår lite vad jag menar? 

Jag vet att detta inte är helt ovanligt, med självförtroende, självkänsla och liknande. Vet att det är många som känner likadant som mig. Dock är de väldigt sällan man ens pratar om de. Många av er visste nog inte att jag faktiskt känner såhär för kameran? Många tror att jag är självsäker och tycker om mig själv. Men så är det inte och det är inte något att skämmas för. Jag har alltid tänkt att det är pinsamt att inte trivas med sig själv, vara osäkert och inte tycka att man ser bra ut. Men är det så konstigt när media visar helt fel sida av mänskligheten? Nej juste.

Jag har alltid kämpar med min självkänsla och självsäkerhet. Jag har alltid velat kunna kolla på mig själv och faktiskt säga "jag duger" men det är svårt. Det är så synd att man ska känna så. Att man inte kan säga att man är nöjd med sig själv. Blir så arg, på mig själv, media, alla modeller, allas skönhetsideal. Varför kan man inte få se ut hur man vill och göra det med vill?

Detta är bara en av få anledningar till att jag är obekväm framför kameran. Det ska inte vara så. Jag vill inte heller att någon annan ska känns som mig. Snälla, försök acceptera er själva och alla andra. Även den du inte tror kan vara väldigt osäker. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0