Vad är celsius?

Jag har som de flesta vet blivit ambassadör för Celsius. Många vet inte vad Celsius är och har aldrig hört talas om de. Jag som älskar att dricka denna dryck tänkte berätta lite om dom och varför jag dricker de. 

 
Jag dricker Celsius för att få extra energin. Jag öppnar oftast en burk på morgonen, speciellt de mornarna då jag knappt kommer upp ur sängen. Annars tar jag som de allra flesta en före träning för att få ökad energi. Jag tycker även att det är väldigt gott och det är en produkt som är lätt att ha med sig! 
 
Celsius är en funktionell dryck som är hälsosam och nyttig. Dom är helt sockerfria, dämpar sötsuget, innehåller en hel del vitaminer, koffein och grönt te. Celsius finns även i sex stycken friska smaker. Apelsin, Vilda bär, Vola och Citron/Lime är fyra av de sex dryckerna som är kolsyrade. Persika/Mango och Jordgubb/Kiwi är de två drycker som är okolsyrade. Alla sex stycken innehåller grönt te, men Persika/Mango är bryggd på grönt te. Många dricker Celsius i samband med träning för att få ökad prestation och ökad ämnesomsättning. 
 
Hur mycket koffein innehåller Celsius? - Koffeinmängden som finns i en burk motsvarar ungefär två koppar kaffe.
 
När ska man dricka Celsius? - Det är helt upp till var och en. Många väljer att dricka en innan fysisk aktivitet eller när man vill bli bligg någon gång under dagen. 
 
Hur många kolhydrater innehåller en burk? - 0g Kolhydrater innehåller en burk. En celsius innehåller totalt fyra kalorier som kommer från kostfiber. 
 
Dämpar Celsius sötsuget? - Ja, dom innehåller Krom som dämpar ens sötsug. 
 
Hur många vitaminer innehåller en burk? - En burk innehåller c-vitamin och sex olika b-vitaminer alltså 7 olika vitaminer som är hälsosamma och nyttiga för vår kropp! 
 
 
Ni har väll inte missat att vi snart kommer ut med den nya smaker, Päron? Väntar spännt på att få testa denna så fort den kommer ut!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0